onsdag 1 februari 2012

bokträsk

Idag förvånar jag mig själv, jag halvsitter i soffan (förstås) inlindad i en filt, "efter tio" i bakgrunden, en kopp kaffe på bordet, diskmaskinen är på och även tvättmaskinen surrar i badrummet.

Läser nu, Mia Skäringer - Dyngkåt och hur helig som helst

Jag njuter, ovanligt mycket för ovanligt lite. Det förvånar mig själv, men jag hoppas att det ger mig den inre ro jag så länge längtat efter. Jag har nämligen de senaste åren känt mig konstant stressad, utan livsnjutning och framförallt har dygnet haft alldeles för få timmar.
Bland annat läsningen har blivit drabbad, någon enstaka bok har jag kommit mig igenom med det mesta jag läst har varit på tenter och annan ointressant skit (om man får säga så). Men nu, nu verkar det som att jag hittat min läsglädje igen!! Jag har många nya böcker på lager så det är bara att fortsätta läsa, bok efter bok...efter bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar