onsdag 25 juli 2012

Måleri målera

Det är viktigt att börja dagen med en ordentlig frukost, det gör jag eller rättare sagt, det gjorde jag.

Äggsmöggis + Kalles randiga, mjölk och en tant från Hallstahammar som skrapar hem 100.000

Jag startade dagen väldigt tidigt imorse, redan vid 7:30 och trodde jag skulle orka vara vaken hela dagen sen.. Hah! Nee somnade igen efter 2 timmar och ville inte stiga upp när sambon väl hade vaknat och tyckte det var dags att åka till huset. 
Efter jag dumpat av sambon vid huset för att plocka jordgubbar stack jag till brorsans för att tigga hjälp för dagen, kaffe fick jag där och hjälp skulle jag sen få, kalas!

Vi har fått massvis gjort den här veckan redan känns det som! Sovrummet är klart, bilder kommer att komma så småningom men jag vill göra ett litet bildkollage över sovrummet. Det är klart, vi har inte flyttat in sängen ännu, men imorgon ska jag skura golvet och bygga ihop sängen.

Brädorna, under construction

Vi har även målat i gästrummet samt inhandlat tapeterna, det blir morgondagens projekt - en riktig äktenskapsprövning..hoppas vi fixar det.. annars blir jag nog aldrig gift.

Så dålig bild, så skiftande färger..! men det lite fantasi så fattar ni hur fint det kommer bli!

Förutom att ha fått bättre klarhet i köket och bestämt looken för det samt färdigställt sovrummet så har vi även gjort en annan viktig sak idag, målat taket i vardagsrummet! Äntligen, halleluja! Från mintgrönt till vitt! Det måste målas flera gånger men nu har man ändå ett litet hum om hur det börjar se ut och nu kan man också börja fantisera om vilka tapeter och vilka färger man kan tänkas vilja ha där.

"Skåda tidee"

Jee, det går framåt nu i varje fall! Fönsterkillarna skulle komma imorgon, elbolag kommer i början på nästa vecka så även vvs, köket är under uppritning och en offert på toaletterna är under bearbetning.. Hoppas allt går bra!

1 kommentar:

  1. Oj oj, det går ju fort fram här! Vi har ju bott här sen 2005 och är ju inte på långa vägar klara ännu! Men det är ju hur kul som helst att planera hur man vill ha det :)

    SvaraRadera