söndag 15 juli 2012

Tihi

Imorgon börjar semestern på riktigt, nu har man ju egentligen bara haft en ledig helg. En jättebra helg har det varit, riktigt riktigt bra!
På fredagen målades det i sovrummet, det börjar äntligen se beboeligt ut!

 Se den vackra kontrasten mellan rött o gult, lite som Mcdonalds logo

 Om man tittar på färgerna som var innan så är det fullt förståeligt varför vi ville måla om, rött och gult?! Sägs det inte dessutom att man blir hungrig av att se de färgerna tillsammans, jag menar... Nä min aptit är det inte något fel på och jag har inget intresse att försöka påverka den mer positivt än nödvändigt.

På lördagen fick vi uträttat ganska mycket, vi handlade mer färg och rollers, köpte utemöbler samt la in en beställning på en ny säng. Den vi har nu börjar bli alldeles för sliten, den får gästerna ta när de sover över. Att välja en ny säng var faktiskt ganska svårt, speciellt när man inte har någon jättestor budget. Sambon ville ha skarp madrass och jag ville ha en mjuk. Det blev en kompromiss så vi tog en mellanmjuk/skarp.

Denna säng från Stemma blev det fast utan sänggavel, den fixar vi själva. 

Sen på kvällen blev det "balkongfest" hemma hos oss, en slags utflyttningsfest kanske? Kul var det, jättekul!
Det roliga fortsatte till idag. Tog ner målandet till gästrummet idag, det ska väl i något skede få tapeter och annan nyans än vitt, jag tror det blir brunt. Sen på kvällen var det 30 samt 22års fest, kul igen, jättekul!! Jag har blivit mer sentimental på sistone och är så otroligt tacksam för de vänner jag har.. oj oj vad jag tycker om dom!

Imorgon då? Mjo jag ska baka jordgubbs/rabarberpaj och ha kaffebjudning på altanen, hoppeligen har sambon skruvat ihop utemöblerna tills det! Så länge pajen gräddas i ugnen ska jag försöka packa några lådor jag kan slarva med till huset, försöker ta med lite flyttlådor varje dag så blir det inte så mycket när vi väl ska till och flytta.

Hallen - full med flyttlådor

Det känns inte direkt inspirerande och titta på högen med flyttlådor men likväl när man bär dem till garaget i nya huset så känns det jättemotiverande och roligt. Jag vill flytta in nu!

5 kommentarer:

  1. Hejsan svejsan!!! Tänk att ja hitta ti tin blogg! Ja e grannen i gröna husi :)

    SvaraRadera
  2. He bra ti fota tå man renoverar å sånt, fö åtminstoni jag glömmer så lätt! :) Å grattis ti ert hus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man tror ju man kommer ihåg men nää ikke.. Så jag måste nog faktiskt skärp mig nu! Tack förresten :D

      Radera
  3. Vad fint det kommer bli! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det :) Men det är mycket jobb kvar.. puh!

      Radera