tisdag 2 oktober 2012

tisdag 2 oktober

Snart är vintern här, usch fy tvi och blä!
Har tagit steget och tagit med mig datorn från soffan till köket en stund nu, mest för att köket är rent och det är inte vardagsrummet. Jag hade precis sällskap av en liten gråsparv som satt på mitt fönsterbläck, han satt nog och fundera på vad jag höll på mig då han la huvudet på sné innan han flög iväg. Han drog till sin kompis som satt på antennkabeln, där satt de och putsade opp sig.
Det här besöket fick mig att fundera på ett fågelbord, kanske man skulle skaffa sig ett sånt i höst så att man kan ge fåglarna mat i vinter om det blir riktigt kallt.

 I call them, paff och pjoff

I källaren surrar tvättmaskinen på (!!!) Bror och sambo fixade den igår, det var efterlängtat. Har inte så mycket kläder just nu då sambo och jag bara fyllde varsin byrålåda med tröjor/byxor och varsin med underkläder då vi flyttade in. Det är nästan roligt att tvätta nu. Dessutom pipar maskinen som en mikro när den är klar, behöver man inte springa ner i källaren hela tiden för att passa den. Hah.

 Tvättställningen har på väg att målas grå, då kommer den passa bättre in. Just nu ser det ganska risigt ut där nere i källaren speciellt på bild, det ser faktiskt bättre ut i verkligheten. Jag skyller på fotografen.

Ska åka iväg tidigare till jobbet idag, håller på och skriver en arbetsansökan och behöver tillgång till printer. Passar mig bra att åka en timme tidigare så får man dricka kaffe där och eventuellt få konstruktiv kritik på texten. Ja ja, vi får se dit ska jag hursomhelst.

 Ajöken!

1 kommentar:

  1. He brukar va myki små (å stor å) fågla jär på vintran! :) Ja har no 4 små hus som hänger i träden!

    SvaraRadera