tisdag 16 oktober 2012

Nära krockar ingen älg

På vägen hem från vasa (som förövrigt var en toppenvisit) så höll jag på att träffa en älg, det kunde ha blivit väldigt intimt om jag inte hade haft reflexerna i skick. Jag uppskattar att den var ungefär 5m framför mig i diket på väg över då jag såg 4 vita ben som rörde på sig.. konstigt nog förstod jag att nita. Jag blev rädd och älgen blev rädd och vi överlevde, yäy! Ska tilläggas att det regnade och var mörkt.. usch det va ingen rolig upplevelse.
Men utöver detta så var det en riktigt finfin dag i vasa, en av de bättreheartheart♥.

Ska jobba ikväll, örk pust stånk och stön. Idag är en dag som jag skulle vilja bo i soffan. Det regnar ute och allt känns bara grått och trist, en fin dag för soffa mao. 
Har förövrigt också anmält mig till en prepkurs inför språkprov i finska, det måste jag ha ifall jag har tänkt mig få någon anställning inom vården här, det surar jag för. Både provet och prekursen kostar multum och priset sporrar inte alls det gör mig bara fruktansvärt irriterad, riktigt arg faktiskt. 
Ja ja, bla bla. gnäll gnäll.
hejdå!

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att ingen kom till skada!

    Du borde kunna göra avdrag i beskattningen för kostnaderna för kursen och provet. "Utgifterför inkomstens förvärvande" eller nåt sånt tror jag det heter. Lite hemmåt iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. oooh! du får nog bli min personliga revisor märker jag :)

      Radera
  2. Tack! Det värmer :)
    Hoppas allt är bra med dig :) Och tur inte älgen ställde till med några probem :)

    SvaraRadera