söndag 30 september 2012

hoppsan kerstin

Fråga inte om rubriken, hjärnsläpp i call it.

Här går det sakta framåt, vardagsrummet börjar äntligen bli klart så även köket. Vi har fått upp alla fönsterlister och idag ska garderoben monteras.
Igår var bror hit och hjälpte sambon med kökshandtagen, det var tacksamt! Det betyder att jag får börja sätta sakerna på rätt plats i köket, ta in matporslinet (ikea tallrikarna alltså) och fylla på skafferiet. Najs.

Bror kommer även idag och hjälper sambon med garderoben, tänkte ringa morsan också så får hon komma och tvätta alla nya fönstren och svägerskan ska hjälpa mig måla ett skåp, själv ska jag måla tvättställningen i källaren och elementen i vardagsrummet. Har man så mycket fint folk här så måste man bjuda på kaffe med dopp och jag har fått ett finfint recept på kryddkaka av grannen som jag äntligen ska få prova! 

Här är då en bild på tapeten samt en del av panelen i vardagsrummet. Jag har trots allt ändå ganska nöjd, det är mörkt och murrigt och det var så jag ville ha.

Jag fantiserar om att det här har bott en gammal professor med runda glasögon, lite skägg och pipa, han kan inte heller lyfta fötterna när han går så han släpar dem med sig och tar små små steg. En blandning av professor Kalkyl och Sherlock Holmes typ.
Så är ju inte fallet nu då, men det vore ändå önsketänkande på något vis.


Sen vill jag även visa en annan del av vardagsrummet, det så kallade mat/frukostbordet. Det ser ut som en sörja, det är en sörja och jag är så less på det. Det är inte direkt inspirerande att börja dagen här inte heller äta sin middag här, speciellt då bordet är så fullt med stuff att jag och sambon äter i omgångar. Nej usch fy tvi. Då kanske ni tycker - flytta på grejorna. Det kanske man skulle kunna göra men saken är den att vi har stuff överallt, de är bara ännu mer i vägen någon annanstans. 

Ett vardagsrums bord fyllt med grejs.


Ifredags gjorde jag något lyxigt åt mig själv. Jag fick presentkort i julas av bror och sambon på valfri behandling på en salong i Jakobstad, dessa har jag inte använt förns nu. Det var en välbehövd fotvård. Mina fötter har inte fått någon kärlek på hela sommaren och jag brukar annars vara noga med att sköta om dem så nu i höst har de sett ut som stryk. Att dessutom ha ett jobb där du står och går hela dagarna gör att fötterna gärna blir lite extra ompysslade ibland. Det blir de i fredags, herregud va skönt det va.

Skön stol, fluffig kudde bakom huvudet och en mjuk filt. Need I say more. 

Fotbilder är äckligt, men bara för att de är rena och fina så måste jag visa!

Dags att börja leta efter kakformen och börja baka tills arbetarna kommer. Adjöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar