måndag 10 september 2012

morgonstund har guld i mund

eller?

Måndagmorgon, jag har jobbat hela helgen och ännu 2 skift till innan ledig. Jag skulle behöva en liten paus nu, har dragit på mig en dunderförkylning som jag försöker få bort. Det går inte så bra då man jobbar dygnets alla vakna timmar och andas in om inte skitluft så dammluft..
Ja jag ska inte vara otacksam, det går framåt här i allafall. I onsdags kom köket, i fredags fick vi kakel och i helgen har vi fått nya fönster. Det börjar ta sig!

Idag blir kaklet fogat och förhoppningsvis kommer också vitvarorna idag. Snart kanske jag får börja koka i mitt eget kök, har redan börjat tröttna på mikromat. Har testat ta med alla ingredienser till morsans och kocka där men det är ju heller inte riktigt kul. Dock blir maten lite bättre där än i mikron så jag fortsätter nog fixa maten där tills jag har mitt eget kök.

Nu blir det att ta sig i kragen och börja jobba igen då, ska spackla vardagsrumsväggen så att den blir tapetduglig, sen borde jag måla klart köket samt att jag måste hinna till morsans och fixa matlådor tills imorgon innan jag sticker till jobbet ikväll...    låter jag bitter?? njaäe men trött!

Dagen till ära så postar jag lite bilder från kökets resa (resan är ju ännu inte slut så det kommer fler bilder sen) kan ju meddela att när det såg ut som på den sista bilden så grät jag och var övertygad om att jag köpt ett ruckel..

Här hade jag skruvat bort alla skåpluckor, en mjukstart med andra ord.
 Sen slapp gubbarna till det och då blev det såhär..
 Innan gubbarna riktigt festade till det i köket och rev ut allt.
Nu är allt bortrivet och såhär såg det ut då. Här är ändå uppbyggandet på g och elen kopplas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar