söndag 29 september 2013

Oh noes!

Oh my, inte skrivit blogg sen april. Fy skäms!
Fick ett skov nu, dags att passa på då för vem vet när det händer igen. Men höst och vinter är på ingående och med det innebär det också fortsatta renoveringar. Vi har inhandlat mer golv, 17 paket för en saftig summa, tanken är att alla golv på nedrevåningen ska bytas ut. Jag ska dokumentera!
Dessutom ska wct på övervåningen kaklas och inredas samt klinkers på golvet i farstun.
Saker är på gång alltså.
Vi har bott här i 1 år nu, man har känt in sig lite och vet vad man behöver och hur man vill ha det.
Under det här året har vi försökt fixat det som vi visste att vi ville ha bort/bytt/ändrat/fixat osv. Vi började med golvet i köket.

Klarade inte av den mintgröna klinkern så vi la mörkt laminat istället. Bra så.

Dålig planering av köket (vi får delvis skylla oss själva) gjorde att vi hade ett tomt hörn och dåligt med förvaring. Vad är väl bättre än ett hörnskåp! Fyndat på findit.fi. Efter några lager färg och nya knoppar blev det ljuvligt och jag ♥ det! Jupp jag ♥ det!

♥ var det!

Håller på och fixar till ett skåp nu men det går aningen långsammare. Det kan bero på att jag inte ska ha det själv utan funderar på att sälja det, om det blir klart dvs.


Vad mer.. Jo! Sambo ville ha snabbare internet, något han visste innan vi ens köpte huset, det fixades i somras. Både han och jag är nöjda med den nya hastigheten och med nya kablar dragna till huset innebar det också fungerande kabeltv!

Japp det är väl vad som hänt här sen april i stora drag.
Växthus säsongen är över, vi har fått grukor i massor men tomaterna floppade. Man lär sig tills nästa år.

Äpplen har vi fått, pajer och saft har det blivit. Bären har blivit till saft.

Hmm ja då borde ni vara ganska uppdaterade! Ska ta mig i kragen med bloggen. Framför allt med fotandet. Har knappt fotat en endaste bild i sommar och i höst. Dåligt dåligt.
Men det ska bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar