torsdag 8 mars 2012

försöka duger

För att jag ska kunna få ett fast jobb så måste jag ha tagit ett intyg att jag behärskar finska, det gör jag inte. Hur ska man då kunna lära sig behärska ett helt annat språk, som dessutom är ett språk med konstiga regler och en massa undantagsfall, jo man loppisfyndar barnböcker!

 
- "Kun Miinus lähti avaraan maailmaan" (fattar inte ens titeln ännu)
- "Smurffit ja timanttiaarre" (spännande)
 - "Kasvotusten", Grammatikbok för gymnasiet 1-2 (Hade helst haft lågstadiebok men men)
- 2 OKEJ från -85 o -87 (Innehållande Joey Tempest och Yngwie Malmsteen, need I say more)

Jag ska prata snällt med sambolainen nu ska kanske han hjälper mig, han behärskar ju språket en aning bättre än mig iallafall. Ja sitten minä puhuu hyvä suomi! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar